INFORMACJA DOTYCZĄCA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH
INFORMACJE OGÓLNE
Od 25 maja 2018 r. stosowane jest rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych), Dz. Urz. UE. L Nr 119, str. 1, w skrócie: RODO. RODO nakazuje, aby podmiot decydujący o tym, w jaki sposób i w jakim celu przetwarzane są dane osobowe, czyli tzw. administrator danych, przekazał Państwu informacje niezbędne do zapewnienia rzetelności i przejrzystości przetwarzania danych osobowych.
ADMINISTRATOR DANYCH
Administratorem Państwa danych osobowych (dalej jako: „Administrator danych”) jest Dariusz Dombek prowadzący działalność gospodarczą pod firmą DOMTEL TELECOM DARIUSZ DOMBEK w Siedlcach, przy ul. Wałowej 9 lok. 31 (08-110 Siedlce), www.domtel.com.pl, tel. 25 792 0084, e-mail: boa@domtel.com.pl.
DANE KONTAKTOWE ADMINISTRATORA DANYCH
Administrator danych wyznaczył inspektora ochrony danych. We wszelkich sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych przez Administratora danych można uzyskać informację, kontaktując się z Administratorem danych w następującej formie:
1. telefonicznie pod numerem telefonu: 257920084
2. za pośrednictwem poczty elektronicznej, przesyłając informację na adres: iod@domtel.com.pl
3. listownie i osobiście pod adresem siedziby Administratora danych: ul. Wałowa 9 lok. 31, 08-110 Siedlce
CEL ORAZ PODSTAWA PRAWNA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH
Państwa dane osobowe uzyskane przy zawieraniu umowy oraz w trakcie jej trwania wykorzystywane są w następujących celach:
1. zawarcia i wykonania umowy o świadczenie usługi (usług) komunikacji elektronicznej oraz jej świadczenia zgodnie z zawartą umową, podstawa przetwarzania: art. 6 ust. 1 lit. „b” RODO,
2. wykonania ciążących na Administratorze danych obowiązków prawnych (np. wystawienia i przechowywania faktur oraz innych dokumentów księgowych, udostępniania danych tzw. uprawnionym podmiotom, sądowi i prokuratorowi), podstawa przetwarzania: art. 6 ust. 1 lit. „c” RODO,
3. dochodzenia ewentualnych roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania zawartej umowy o świadczenie usług komunikacji elektronicznej, podstawa przetwarzania: art. 6 ust. 1 lit. „f” RODO,
4. marketingu usług świadczonych przez Administratora danych, podstawa przetwarzania: art. 6 ust. 1 lit. „a” RODO.
OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH
Państwa dane osobowe będą przechowywane:
1. przez okres trwania umowy oraz po zakończeniu obowiązywania umowy w celu pełnego rozliczenia się stron z warunków umowy, w tym do czasu upływu terminu przedawnienia roszczeń cywilnych z takiej Umowy (3 lata od rozwiązania Umowy, z tym że koniec terminu przedawnienia przypada na ostatni dzień roku kalendarzowego), a w zakresie rozliczeń z urzędem skarbowym do czasu przedawnienia zobowiązań
podatkowych (5 lat od końca roku podatkowego, w którym pojawiła się konieczność zapłaty podatku z tytułu świadczonych usług);
2. jeśli dane są przetwarzane w oparciu o wyrażoną zgodę, dane osobowe będą przetwarzane do momentu wycofania tej zgody przez osobę, której dane dotyczą.
ODBIORCY DANYCH
Dostęp do danych będą miały osoby pracujące i współpracujące z Administratorem danych w zakresie realizacji na Państwa rzecz usług, w tym realizujących usługi wsparcia technicznego oraz podmioty realizujące usługi prawno-finansowe na rzecz Administratora danych. Państwa dane w przypadkach ściśle określonych przepisami prawa, w tym m.in. ustawy Prawo komunikacji elektronicznej będą musiały być przekazane tak zwanym uprawnionym organom, Policji, prokuraturze.
PRZEKAZYWANIE DANYCH OSOBOWYCH POZA OBSZAR EOG
Administrator danych nie zamierza przekazywać Państwa danych poza Europejski Obszar Gospodarczy (tj. obszar obejmujący kraje Unii Europejskiej, Norwegię, Liechtenstein i Islandię).
PRAWA OSOBY, KTÓREJ DANE DOTYCZĄ
Informujemy, że przysługują Państwu następujące prawa dotyczące danych osobowych:
1. dostępu do danych osobowych, tj. uzyskania informacji, czy Administrator danych przetwarza Państwa dane, a jeśli tak, to w jakim zakresie,
2. sprostowania danych osobowych, w przypadku, gdy Państwa zdaniem są one nieprawidłowe lub niekompletne,
3. ograniczenia przetwarzania danych, tj. nakazania przechowywania danych dotychczas zebranych przez Administratora danych i wstrzymania dalszych operacji na danych, za wyjątkiem ich przechowywania,
4. usunięcia danych, które przetwarzane są przez Administratora danych bez podstawy prawnej bądź ustała podstawa do ich dalszego przetwarzania,
5. przeniesienia danych osobowych, tj. przesłania danych innemu administratorowi danych (np. innemu operatorowi) lub przesłania ich do Państwa.
PRZETWARZANIE DANYCH W OPARCIU O WYRAŻONĄ ZGODĘ
W przypadku, gdy przetwarzanie danych odbywa się w oparciu o wyrażoną przez Państwa zgodę, przysługuje Państwu prawo do cofnięcia tej zgody w dowolnym momencie, z tym zastrzeżeniem, że wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
PRAWO DO WYRAŻENIA SPRZECIWU WOBEC PRZETWARZANIA DANYCH
Przysługuje Państwu również prawo do wniesienia w dowolnym momencie sprzeciwu:
1. wobec przetwarzania dotyczących Państwa danych na potrzeby marketingu bezpośredniego. Administratorowi danych, po wniesieniu takiego sprzeciwu, nie będzie wolno już przetwarzać danych osobowych do takich celów,
2. z przyczyn związanych z Państwa szczególną sytuacją – wobec przetwarzania danych, które odbywa się w oparciu o wykonanie zadania realizowanego w interesie publicznym lub dla celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów Administratora danych. Administratorowi danych, po wniesieniu takiego
sprzeciwu, nie będzie wolno już przetwarzać danych osobowych do takich celów, chyba że Administrator danych wykaże, że istnieją ważne prawnie uzasadnione podstawy do dalszego przetwarzania danych, które będą nadrzędne wobec Państwa interesów, praw i wolności, albo gdy istnieć będą podstawy do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
PODSTAWA PODANIA DANYCH OSOBOWYCH
Do zawarcia umowy wymagane jest podanie danych wskazanych w Regulaminie świadczenia usług komunikacji elektronicznej. Dopuszczalny zakres zbierania i przetwarzania tych danych jest obecnie określony przepisami ustawy Prawo komunikacji elektronicznej (art. 296 ust. 1, art. 386 ust. 2, art. 389). Podanie tych danych przy zawieraniu umowy wiąże się z obowiązkiem Administratora danych autoryzacji nowego abonenta oraz z możliwością wykonania umowy. Bez tych danych Administrator danych nie może realizować zawartej umowy.
Dodatkowo Administrator danych może prosić o podanie danych opcjonalnych, których nie podanie znacząco utrudni lub spowoduje brak możliwości kontaktu z abonentem (np. numer telefonu), ale nie wpłynie na możliwość zawarcia umowy.
PRAWO DO WNIESIENIA SKARGI DO ORGANU NADZORU
Przysługuje Państwu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w przypadku, gdy Państwa zdaniem przetwarzanie danych osobowych przez Administratora danych odbywa się z naruszeniem prawa.
INFORMACJA O ZAUTOMATYZOWANYM PODEJMOWANIU DECYZJI
Państwa dane osobowe będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany w zakresie, w jakim jest to niezbędne do wystawiania i przesłania faktur oraz monitorowania płatności i realizacji umowy, nie będą natomiast profilowane.
Internet oferuje wiele możliwości ale i zagrożeń. Warto być świadomym ich istnienia oraz poznać metody pozwalające ustrzec się przed nimi.
Co może czyhać na nas w sieci?
Phishing - jedno z największych zagrożeń w sieci
Cyberprzestępcy wysyłają fałszywe e-maile, które wyglądają na autentyczne wiadomości od znanych firm, instytucji takich jak banki, policję, pocztę, kuriera, sąd, kancelarię prawniczą, urząd skarbowy, ZUS, dostawcę energii elektrycznej czy operatora telekomunikacyjnego, a także serwisy płatnicze, a nawet bliskie nam osoby.
Celem akcji phishingowych jest najczęściej przejęcie dostępu do konta bankowego lub wyłudzenie prywatnych danych.
Przykładem jest mail od kuriera z linkiem, pod którym masz dopłacić drobną kwotę do przesyłki. Link prowadzi do strony, którą Cyberprzestępcy wykorzystują do zbierania danych logowania, numery kart kredytowych czy hasła.
Spear phishing - spersonalizowany atak hackerski
Polega na dostosowaniu treści wysyłanej wiadomości do zainteresowań adresata – hakerzy robią przegląd profili społecznościowych, aby uzyskać jak najwięcej informacji o osobie lub grupie osób będących celem oszustwa, aby zwiększyć skuteczność sowich działań.
Cyberprzestępcy podszywają się pod osoby lub organizacje, które ofiara zna i którym ufa, wysyłają fałszywe wiadomości, często zawierające informacje z życia prywatnego, aby zwiększyć wiarygodność. Próbują wpłynąć na emocje swoich ofiar, wywołując u nich lęk czy wywierając poczucie presji czasu.
Jak uchronić się przed phishingiem
Ataki DDoS - zakłócanie usług - polega na przeciążeniu serwera, sieci lub usługi internetowej poprzez zalewanie ich olbrzymią liczbą zapytań.
W ten sposób blokowane są np. strony firm lub instytucji, które były celem ataku. Mogą sparaliżować działalność firm, stron internetowych oraz usług online.
Jak uchronić się przed atakiem DDoS?
Informujemy, iż DOMTEL dokłada wszelkich starań by dostarczyć Państwu usługę zgodnie z parametrami zadeklarowanymi w umowie. Niemniej jednak na subiektywne odczucie „wolnego działania Internetu” wpływa wiele czynników, niekoniecznie leżących po stronie dostawcy usług Internetowych. Dlatego też chcąc poznać przyczynę takiego stanu konieczne jest przeprowadzenie pełnych i wiarygodnych testów.